Waarom versieren we onszelf met goud? Filmpje (Afbeelding: schooltv.nl) Gouden kettingen, oorbellen of zelfs gouden tanden: al eeuwenlang gebruiken we goud als sieraad. Om onszelf mooier te maken, maar ook als statussymbool. Goud is namelijk heel kostbaar.Bekijk het filmpje van Het Klokhuis op schooltv.nl. Voor kinderen uit groep 6-8 Zoekwoorden goud sieraden In de bieb Siso-nummer672.6 PIM-rubriekWetenschap en Techniek Kijk ook eens bij Kleding en mode Mensen