En weer goud voor Nederlandse sporters

En weer goud voor Nederlandse sporters

Nederlandse sporters zorgen voor vier maal een gouden medaille op de Paralympische Spelen in Parijs.

Wegwedstrijd
Handbiker Jetze Plat won zijn derde gouden medaille. Dat deed hij deze keer bij de wegwedstrijd.
Hij probeert om zondag bij de marathon nog een medaille te winnen.

Zwemgoud
Rogier Dorsman zwom op de 100 meter schoolslag naar zijn tweede gouden medaille.

Vier op een rij
Ook goud voor tafeltennisster Kelly van Zon. Zij heeft voor de vierde keer op rij de paralympische titel gewonnen. Zij won goud in Londen (2012), Rio de Janeiro (2016), Tokio (2021) en in Parijs (2024).

Nog meer goud
Rolstoeltennisser Niels Vink versloeg Sam Schröder in de paralympische quad-finale en won goud.
Eerder deze week pakte het tennisduo Sam Schröder/Niels Vink bij het dubbelspel goud.

(Afbeelding: Kelly van Zon wint goud bij tafeltennis ANP / Anadolu Sport /  Mustafa Yalcin)