Waarom hebben we een ambassadeur? Filmpje
In zo'n 150 landen hebben we een klein stukje Nederland gemaakt: een consulaat of een ambassade. Een ambassadeur vertegenwoordigt Nederland in het buitenland. Als Nederlanders in het buitenland in nood raken, kunnen ze hulp vragen bij de ambassade.
Bekijk het filmpje van Het Klokhuis op schooltv.nl.
Voor kinderen uit groep 5-8